Leverings- en verzendbeleid

Leverings- en verzendbeleid

Wij streven ernaar uw bestelling binnen drie dagen te leveren, uiterlijk binnen vijf werkdagen. Wij accepteren geen aansprakelijkheid op een te late levering.

Retourneren van uw bestelling, inclusief de betaalde verzendkosten, kan altijd, zonder opgaaf van reden, binnen 14 dagen na plaatsing van de bestelling. Uw betaling wordt binnen 30 dagen op het door u opgegeven rekeningnummer teruggestort. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Eventuele verzendkosten van retournering komen voor rekening van de koper.

Wordt er niet binnen 30 dagen geleverd, dan behoudt de koper het recht voor de order zonder verdere kosten te annuleren. Voor voorverkoop wijnen geldt echter dat deze pas geleverd kunnen worden na botteling bij het des betreffende wijnhuis.

Er kan in de webshop besteld worden vanaf een bedrag van € 30,-. Webshop bestellingen boven de € 150,- worden in Amsterdam en omstreken op één adres gratis bezorgd. Buiten deze regio geldt dit bij bestellingen boven de €350,- op één adres binnen Nederland. Dit geldt alleen voor standaard bestellingen uit de webshop. Voor persoonlijke wensen of op maat gemaakte pakketten kunt u contact opnemen met Devinita B.V. Eventuele bijkomende kosten gaan in overleg.

Bij webshop bestellingen onder de € 150,- worden in Amsterdam en omstreken € 4,95 in rekening gebracht. In de rest van Nederland wordt er bij webshop bestellingen onder de €350,- een bedrag van €7,25 in rekening gebracht.

Overview

Om wijn bij Devinita B.V. af te nemen dient u minimaal 18 jaar oud te zijn.

Wijnen worden of door Devinita B.V. geleverd of door een 3e distributiepartij. Bij levering moet u zich kunnen legitimeren.

Alvorens een bestelling geleverd wordt zal er contact met u worden opgenomen via SMS om een levertijd af te spreken.

Ons restitutie- en retourbeleid duurt 30 dagen. Als er 30 dagen zijn verstreken sinds uw aankoop, kunnen we u geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor retournering, moet uw artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin u het heeft ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.

Niet-retourneerbare artikelen:

  • Cadeaubonnen

Om uw retourzending te voltooien, hebben we een ontvangstbewijs of aankoopbewijs nodig.

Er zijn bepaalde situaties waarin slechts gedeeltelijke restituties worden verleend:

  • Elk item dat niet in de originele staat is, is beschadigd of ontbrekende onderdelen om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout.
  • Elk artikel dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd

Terugbetalingen

Zodra uw retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te laten weten dat we uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen u ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van uw terugbetaling.

Als u wordt goedgekeurd, wordt uw terugbetaling verwerkt en wordt er binnen een bepaald aantal dagen automatisch een tegoed op uw creditcard of oorspronkelijke betaalmethode toegepast.

Late of ontbrekende terugbetalingen

Als u nog geen terugbetaling hebt ontvangen, controleer dan eerst uw bankrekening opnieuw.

Neem dan contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan even duren voordat uw terugbetaling officieel wordt bijgeschreven.

Neem vervolgens contact op met uw bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt.

Als u dit allemaal heeft gedaan en u uw terugbetaling nog steeds niet heeft ontvangen, neem dan contact met ons op via klantenservice@devinita.com , hier helpen wij u graag verder.

Verkoopartikelen

Alleen regulier geprijsde artikelen kunnen worden gerestitueerd. Sale artikelen kunnen niet worden geretourneerd.

Uitwisselingen

We vervangen artikelen alleen als ze defect of beschadigd zijn. Als u het wilt ruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op klantenservice@devinita.com , hier helpen wij u graag verder.

Geschenken

Als het artikel bij aankoop als cadeau was gemarkeerd en rechtstreeks naar u werd verzonden, ontvangt u een cadeaubon voor de waarde van uw retourzending. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, wordt er een cadeaubon naar u gemaild.

Als het artikel niet als cadeau was gemarkeerd toen het werd gekocht, of als de cadeaugever de bestelling naar zichzelf heeft laten verzenden om het later aan u te geven, sturen we een terugbetaling naar de cadeaugever en zullen zij je retourzending te weten komen.

Retourzending

Om uw product te retourneren, moet u uw product opsturen naar het door ons aangewezen adres.

U bent verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. Verzendkosten worden niet gerestitueerd. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de retourzending in mindering gebracht op uw terugbetaling.

Afhankelijk van waar je woont, kan de tijd die het duurt voordat uw omgeruilde product bij u is, variëren.

Als u duurdere artikelen retourneert, kun je overwegen een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. We kunnen niet garanderen dat we uw geretourneerde artikel zullen ontvangen.

Hulp nodig?

Neem contact met ons op via klantenservice@devinita.com voor vragen over terugbetalingen en retouneren.